宮古島に暮らす

アクセスカウンタ

zoom RSS It was so delicious!(とてもおいしかった)

<<   作成日時 : 2006/12/14 09:56   >>

トラックバック 0 / コメント 0

画像
Thu/14/December/fine
I cooked a well -boiled Japanese radish called Furofuki Daikon in Japan last night.
I made by using Japanese radish which I gathered in my field, the day before yesterday.
It was so delicious!!!
It was so tender, so fresh.
The fresh Japanese radish is really good taste.
My wife talked me in a very excited way about Japanese radish.
"This is real Japanese radish!!"
The fresh radish is not to be compared with radish I bought in supermarket.
I am going to make a dish of radish,tofu, eggs and so on ,boiled for a long time
to soak in the flavor, called ODEN in Japan ,this evening .
Besides, I am going to do the cooking Mr.Parsley introduced for me
昨夜、ふろふき大根を作りました。
一昨日、私の畑で取れた大根を使って作りました。
とてもおいしかったです。
やわらかくてみずみずしい。
新鮮な大根は実にいい味でした。
妻が興奮した口調で私に言いました。
「これぞ、大根!」
新鮮な大根は私がスーパーで買う大根とは比べ物にならない。
今夜は豆腐や卵などを入れ、おでんを作る予定です。
その他、パセリ氏が紹介してくださった大根料理も作る予定です。



テーマ

関連テーマ 一覧


月別リンク

トラックバック(0件)

タイトル (本文) ブログ名/日時

トラックバック用URL help


自分のブログにトラックバック記事作成(会員用) help

タイトル
本 文

コメント(0件)

内 容 ニックネーム/日時

コメントする help

ニックネーム
本 文
It was so delicious!(とてもおいしかった) 宮古島に暮らす/BIGLOBEウェブリブログ
文字サイズ:       閉じる