宮古島に暮らす

アクセスカウンタ

zoom RSS One of my daily pleasures.  私の楽しみの一つ

<<   作成日時 : 2008/06/15 10:04   >>

トラックバック 0 / コメント 4

Sun/15/June/cloudy

画像


My vegetables are growing little by little.
Looking at the growth of vegetables is one of my daily pleasures.

野菜が少しずつ育ってきている。
野菜の生長を見ることは私の毎日の楽しみの一つである。

Flower bud of Kidney bean came out.

インゲン豆の花芽が出た。



画像


Cherry tomato fruit started to take on a red tinge.

ミニトマトの実が赤味を帯び始めた。

画像


The bottom of tomato fruit came to be whitish

トマトの底が白っぽくなってきた。


画像


Eggplant fruit started to appear.

茄子の実が姿を現し始めた。




画像


Cucumber

胡瓜




テーマ

関連テーマ 一覧


月別リンク

トラックバック(0件)

タイトル (本文) ブログ名/日時

トラックバック用URL help


自分のブログにトラックバック記事作成(会員用) help

タイトル
本 文

コメント(4件)

内 容 ニックネーム/日時
野菜の生長は本当に楽しみです。特にキュウリなどは雨があるとぐんぐん伸びがわかりますね。何本の収穫が出来ましたか、私は3本出来ました。
トマトは3本のうち2本が病気でやられたようで一本は枯れ始めました。kuraさんのミニトマトは赤みが帯びてきたようでまもなくですね。
野次喜多日記
2008/06/15 21:42
野次喜多日記さん、おはようございます。
胡瓜3本できましたか。いいですね。私は0本。なりつつあるのが2本です。
トマトは病気にかかることの多い野菜ですね。
1本が枯れ始めたそうで、とても残念です。トマトの病気に
関するサイトがありました。ご参考になればよいのですが。
park5.wakwak.com/~kcy/tomato_trouble.htm
うちのトマトは今の所、何とか育っているようです
kura
2008/06/16 06:08
Hi Kura-san!!!
Looking of the growth of vegetables is really pleasant.
My husband has harvested one cucumber for the first time this morning.
He said that a kidney bean can harvest soon.
The potato and the onion are also gathering now.
We gave many potatoes and onions to our son yesterday.
It is very happy that it can be self-sufficient in vegetables.
Take care.

hiro
2008/06/16 09:59
Hi!hiro-san
You presented your son many potatoes and onions ,didn't you?
Wow!
It's great !!
Your husband had a good harvest.
He seemed to start gathering cucumber and kidney soon .
I hope that He and you taste the sweets of success in making vegetables.
Kura
2008/06/16 11:22

コメントする help

ニックネーム
本 文
One of my daily pleasures.  私の楽しみの一つ 宮古島に暮らす/BIGLOBEウェブリブログ
文字サイズ:       閉じる